Welkom op de pagina van groep 2/1B

In groep b wordt les gegeven door juf Truus en juf Carina.

Juf Truus is alle dagen aanwezig, behalve de dinsdag. Dan staat juf Carina voor de groep.

Kleuters zijn spontaan,open en creatief. De kinderen zijn iedere dag nieuwsgierig en gemotiveerd als activiteiten  spelenderwijs worden aangeboden. Er is geen dag hetzelfde. Dit maakt het werken met kleuters zo mooi. Het is elke dag genieten!

Heel veel kinderen bij elkaar.

O! Wat leuk! Wat doen ze daar ?

Wij gaan knippen, wij gaan scheuren.

Wij gaan mooie plaatjes kleuren.

Spelen in de huishoek

of plaatjes kijken in een boek.

Wij gaan lekker samen spelen,

bouwen met constructie en samen delen.

Bewegen doen wij in het speellokaal.

Rennen, huppen en springen doen wij in deze zaal.

Ook is het fijn om buiten te spelen,

Hier zullen wij ons zeker niet vervelen.

Wij kunnen fietsen,glijden van de glijbaan, spelen in de zandbak of klimmen op het klimrek.

Niets is ons te gek.

Tijdens het zingen hebben wij veel plezier.

Onder anderen tijdens het liedje : 1,2,3,4 hoedje van papier.

Dat is nog maar een beetje van wat wij hier allemaal doen.

Wij tellen ook nog tot 10 en leren de kleuren van rood tot groen.

Daarnaast werken wij met Schatkist 3.

Deze nieuwe methode maakt individuele observaties binnen de groep mogelijk.

Daardoor kunnen wij zeer kindgericht inspelen op de individuele behoeften van het kind. Met deze methode gaan kleuters spelenderwijs de wereld om zich heen begrijpen door onderzoekend en ontwerpend te leren. Belangrijk in de groep is het groepsgevoel en respect hebben voor elkaar.

Zo wordt het een heel fijn schooljaar !

SOOOG Courant

Met trots delen wij de ‘SOOOG Courant 2022’, de publieksversie van het bestuursverslag. Met deze courant legt SOOOG verantwoording af over het gevoerde beleid in het afgelopen kalenderjaar.