Welkom in groep 4b

Leuk dat je een kijkje komt nemen op de website van groep 4b

Wij zijn juf Mariska en juf Silvia.

In groep 4 is ons motto: elke dag leren we weer iets nieuws en herhalen we wat we al geleerd hebben.

In groep 3 hebben we leren lezen, rekenen en schrijven. In groep 4 gaan we weer een stapje verder. De vakken taal en spelling komen erbij en na de kerstvakantie begrijpend lezen ook.

Het is lastig om alles te vertellen wat er allemaal precies aan bod komt in groep 4, maar in het kort komt het hier op neer:

Lezen:

In groep 3 hebben we leren lezen. In groep 4 gaan we leesmeters maken.

Rekenen:

Het automatiseren van de sommen t/m 10 staan centraal. Sommen maken t/m 100 en de sprongen van  1, 2, 3, 4, 5 en 10 komen veel aan de orde.

Schrijven:

Inmiddels kunnen we al aan elkaar schrijven, dit hebben we al geleerd in groep 3. Alle hoofdletters komen daar in groep 4 bij. Dit gaan we doen met behulp van een oefen- en een schrijfschrift.

Taal:

Zoals het woord taal eigenlijk al zegt, zo is het vak taal in groep 4 ook: alles wat te maken heeft met het schrijven en spreken van de Nederlandse taal. In groep 4 ligt de nadruk veel op de woordenschat.

Spelling:

In groep 4 leren we dat we  woorden in 3 verschillende categorieën kunnen indelen:

- Klankwoorden

- Regelwoorden

- Onthoudwoorden

Begrijpend lezen:

Na de kerstvakantie beginnen we met het vak begrijpend lezen. We leren hoe we verschillende leesstrategieën moeten toepassen.

Verder gaan we proberen steeds een beetje zelfstandiger te werken.

We maken er een leuk en leerzaam schooljaar van!!

Juf Mariska, juf Silvia en alle kinderen van groep 4b.

Vakantieoverzicht 2024-2025

De vakantieplanning voor schooljaar 2024-2025 is bekend.